Sou aquí: Inici Projectes de ciutat Suport als centres educatius Millora de la competència lectora

Millora de la competència lectora

Descripció

El curs 2013/2014 s'inicia com a prova pilot a la ciutat i a Catalunya, amb conveni amb el Departament d'Ensenyament, el projecte "Millorar la competència lectora de tots els alumnes".

 

El projecte parteix d’una estratègia proposada pel Centre de Pedagogia Terapèutica Estel, fruit de la seva tasca i experiència en el suport a les escoles ordinàries amb les que comparteixen l’escolarització d’alumnat amb necessitats educatives especials, a l’hora de millorar les pràctiques educatives i els resultats acadèmics obtinguts per part dels seus alumnes. A través d’aquest projecte, es presenta un sistema d'intervenció preventiu, universal i educatiu que es basa en l'avaluació de la lectura i en estratègies d'aprenentatge i de suport que intenten garantir el progrés de tot l’alumnat que participa en aquesta proposta educativa.

 

És per això que, tenint en compte que el projecte és plantejat i implementat des de fa anys per part de l’Escola Estel, aquest centre és el responsable de liderar el projecte entre les escoles de la ciutat que actualment hi participen.

 

El projecte dut a terme a P5 i al cicle inicial de primària, és un sistema d'intervenció a nivell d'escola que vol impulsar la capacitat dels mestres i professionals de l'educació, per respondre a les necessitats de tots els alumnes i, en conseqüència, millorar les pràctiques educatives que s'apliquen. Proporcionar aquells enfocaments teòrics i pràctics per tal que les escoles i els mestres puguin estructurar un sistema d'atenció i intervenció en l'àmbit de la lectura que vagi dirigit a tots els alumnes, que els capaciti en l'organització de l'ensenyament i de l'avaluació d'aquells components que es consideren bàsics i que poden afavorir un aprenentatge real i significatiu per a cada un dels alumnes.


Els objectius del projecte són:

  • Millorar el nivell de lectura dels alumnes (fluïdesa i comprensió), de manera que un percentatge cada vegada més elevat dels alumnes mostrin el nivell corresponent als seu curs.
  • Proposar i aplicar estratègies d’organització interna de les escoles per tal de respondre a les necessitats diverses dels alumnes en l’àmbit de l’aprenentatge i el domini de la lectura.
  • Millorar la capacitat dels mestres i de les escoles per fer front als reptes actuals que suposa l’aprenentatge de la lectura en contextos d’alumnat divers.
  • Proporcionar i establir enfocaments i estratègies per a l’aprenentatge i el domini de la lectura i per l’avaluació continuada del progrés dels alumnes.
  • Crear una xarxa d’escoles que potenciï l’intercanvi d’experiències i materials així com la reflexió i la cooperació conjunta.
  • Avaluar de forma periòdica el grau d’impacte en les escoles i els alumnes de les mesures de millora proposades.

 

Centres educatius implicats

  • Escola La Sínia
  • Escola Centre
  • Escola Andersen
  • Escola Doctor Joaquim Salarich
  • Escola Guillem de Mont-rodon
  • Escola Sentfores
  • Col·legi Santa Caterina de Siena
  • Col·legi Escorial
  • Col·legi Pare Coll
  • Col·legi Sagrat Cor 
  • Col·legi Sant Miquel dels Sants

 

Entitats implicades

Centre de Pedagogia Terapèutica Estel

Diputació de Barcelona

 

Notícies relacionades

Jornada de formació en mètodes i estratègies per la millora de la competència lectora

 

 

 

Accions del document

  • IMPULSVIC
  • SERMUVIC
Ajuntament de Vic
C. Ciutat 1, 08500 Vic
Tel. 93 886 21 00
Fax. 93 886 29 21
atenciociutadana@vic.cat

Horaris d'Atenció Ciutadana
  • CREACCIÓ
  • VIALNET
  • RASESVIC
  • VICVERD
  • MINSVIC

Carregant...